Η Πόλη της Σιωπής Interlude City of a Dead Woman

unnamed

 

Πάσχα των Ελλήνων Πάσχα! με ότι κιαν σημαίνει αυτό …για τον καθένα μας χωριστά ..και για τον …προσωπικό Γολγοθά του καθενός μας ! η στήλη όμως χαίρεται πουναι επιτελούς άνοιξη …χαίρεται που υπάρχουν μπροστά μας μέρες ηρεμίας χαλάρωσης και ευκαιρίας για χαρά …γλέντι ..διασκέδαση … Στη τελευταία λοιπόν επιλογή θα προσθέσω τη πρόταση μου …λίγο επίκαιρη λόγο τόπου και φυσικά σημαντική λόγο εντοπιότητας …ελληνική συμμετοχή σε όλα τα επίπεδα …διαφορετική και ενδιαφέρουσα …να την λοιπόν .

Η Πόλη της Σιωπής
Interlude City of a Dead Woman

Ελληνικό-αμερικανική ταινία, σκηνοθεσία Άντζελα Ισμαήλος με τους: Μπέρναρντ ΧιλΣάρα ΜάιλςΆντζελα ΙσμαήλουΣον ΜπένσονΈριχ Γουάιλντπρετ

Η άφιξη ενός καθολικού ιερέα κι ενός ταυρομάχου στην Πάτμο θα αναστατώσουν τη ζωή της Δάφνης, μιας γυναίκας με τραυματικό παρελθόν, η οποία έχει απομονωθεί στο ιερό νησί.

Μετά το ντεμπούτο της με το σινεφίλ ντοκιμαντέρ «Μεγάλοι Σκηνοθέτες», η Άντζελα Ισμαήλος βάζει το στοίχημα της μυθοπλασίας με μια φιλόδοξη παραγωγή, στην οποία κρατάει τους ρόλους σκηνοθέτη, σεναριογράφου, παραγωγού και πρωταγωνίστριας.

Στην «Πόλη της Σιωπής» υποδύεται τη Δάφνη, μια εσωστρεφή και μυστηριώδη γυναίκα με τραυματικό παρελθόν, η οποία έχει απομονωθεί στην Πάτμο, συναναστρεφόμενη μόνο ένα ζευγάρι ηλικιωμένων Βρετανών που έχει εγκατασταθεί εκεί από τη δεκαετία του ’80.

Στο ιερό νησί θα καταφθάσουν κάποια στιγμή ένας καθολικός ιερέας κι ένας τραυματισμένος ταυρομάχος, αναστατώνοντας τη ζωή της Δάφνης και φέρνοντας στο φως ένοχα, καλά κρυμμένα μυστικά.

Η «Αποκάλυψη» του Ιωάννη, ο Καζαντζάκης, ο Χέλντερλιν κι ένα σωρό άλλες λογοτεχνικές και φιλοσοφικές αναφορές συναντιούνται σε ένα μπεργκμανικό δράμα με χαρακτήρα, αλλά ο στόμφος και η πρόθεσή του να μιλήσει (σοβαρά, πολύ σοβαρά ) επί παντός επιστητού δυσκολεύουν σε ασφυκτικό βαθμό τις ανάσες του. Έτσι, από τη μία, έχουμε τις στιλάτες εικόνες που αποφεύγουν το αιγαιοπελαγίτικο φολκλόρ και την πολύ προσεγμένη παραγωγή, από τη φωτογραφία του Σίμου Σαρκετζή («Μικρά Αγγλία» ) μέχρι τη μουσική του οσκαρικού Γιαν Κασμάρεκ («Ψάχνοντας τη Χώρα του Ποτέ» ) και τη δουλειά στον ήχο, η οποία επιβάλλει μια ατμόσφαιρα μελαγχολική και ταιριαστή με τους υπαρξιακούς τόνους.

Από την άλλη, το σενάριο δεν συμπεριφέρεται με την ίδια προσοχή απέναντι σε όλους τους ήρωες, ολοκληρώνοντας στην ουσία μόνο τη δραματική διαδρομή της Δάφνης και του ιερέα, οι οποίοι παραμένουν μέχρι τέλους δύσκαμπτοι κι εξεζητημένοι. Τυλιγμένοι επιπλέον σε ένα βαρύ «μεταφυσικό» πέπλο, ξεστομίζουν με πόζα βαθυστόχαστες ατάκες που κάνουν τα πάθη και τα παθήματά τους να έχουν λιγοστή σχέση τόσο με τον κινηματογραφικό ρεαλισμό όσο και με την αληθινή ζωή.

Δραματική 2016 | Έγχρ. | Διάρκεια: 122

Βιλλιώτη Φωτεινή

 

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο: