Α) Χρωστικές Ε Β) Πώς να Αποτρέψετε το Alzheimer

 

Στο άρθρο μας θα ασχοληθούμε με 2 θέματα: Α) Χρωστικές Ε   Β) Πώς να Αποτρέψετε το Alzheimer

α) Χρωστικές Ε

Όλοι γνωρίζουμε την προσθήκη των συντηρητικών ουσιών στα τρόφιμα τα γνωστά ως Ε.

Χωρίς αυτές τις ουσίες είναι αδύνατον να συντηρηθούν τρόφιμα και ποτά.

Μερικά από αυτά έχουν πλέον σταματήσει να χρησιμοποιούνται μιας και αποδείχθηκαν εξαιρετικά επικίνδυνα ως και καρκινογόνα.

Αυτά είναι:

ΚΑΡΚΙΝΟΓΟΝΑ :

Ε123, Ε249, Ε250, Ε251, Ε252.

ΠΙΘΑΝΑ ΚΑΡΚΙΝΟΓΟΝΑ :

Ε127, Ε123, Ε153, Ε154, Ε407.

Συντηρητικά που χρησιμοποιούνται και προκαλούν προβλήματα σε άτομα με ειδικές ανάγκες καθώς και σε άτομα που πάσχουν από νεφρική ανεπάρκεια είναι:

Ε173, Ε261, Ε336, Ε510, Ε518, Ε541, Ε622, Ε627 – 631.

Συντηρητικά που δεν πρέπει να καταναλώνονται από άτομα που πάσχουν από χρόνιες αλλεργίες…

Ε117, Ε430, Ε627, Ε631, Ε635.

Συντηρητικά που δεν πρέπει να καταναλώνονται από παιδιά.

Ε102, Ε104, Ε107, Ε110, Ε112, Ε122, Ε123, Ε124, Ε127, Ε128, Ε131, Ε132, Ε150, Ε151, Ε154, Ε155, Ε160, Ε210, Ε211, Ε212, Ε213, Ε214, Ε215, Ε216, Ε217, Ε218, Ε220, Ε219, Ε221, Ε222, Ε223, Ε224, Ε225, Ε226, Ε227, Ε249, Ε250, Ε252, Ε310, Ε311, Ε312, Ε320, Ε321, Ε622, Ε623, Ε627, Ε631, Ε6235.

 

 

 

Ομάδες συντηρητικών – χρωστικών

 

Από Ε100 έως Ε199 (χρωστικές)

Από Ε200 έως Ε299 (συντηρητικά)

Από Ε300 έως Ε399 (αντιοξειδωτικά)

Από Ε400 έως Ε599 (γαλακτοματοποιητές, σταθεροποιητές, πυκνωτικά, πηκτικά κ.α.)

Από Ε620 έως Ε637 (ενισχυτικά γεύσης και αρώματος)

Από Ε900 έως Ε999 (γλυκαντικές ύλες, βελτιωτικά αλεύρων)

Από Ε1401 έως Ε1442 (τροποποιημένα άμυλα)

 

 

                                    —.—

β) Πώς να Αποτρέψετε το Alzheimer

Συνήθειες που Πρέπει Αλλάξετε για να Μειώσετε τον Κίνδυνο.

Η άνοια είναι ένας γενικός όρος για την απώλεια της μνήμης και άλλων διανοητικών ικανοτήτων αρκετά σοβαρών ώστε να παρεμβαίνει στην καθημερινή ζωή του ατόμου. Η άνοια μπορεί να εμφανίζεται σε πολλές μορφές, συμπεριλαμβανομένης της νόσου του Πάρκινσον, της νόσου του Huntington, και της αγγειακής άνοιας. Ο πιο κοινός τύπος είναι η νόσος του Αλτσχάιμερ (Alzheimer), η οποία αντιπροσωπεύει περίπου το 60­-80% των περιπτώσεων.

Αν η αιτία δεν είναι θεραπεύσιμη, η άνοια μπορεί να είναι προοδευτική. Συμπτώματα, όπως κατάθλιψη, απάθεια και δυσκολία να θυμόμαστε πρόσφατες συνομιλίες, ονόματα και γεγονότα, μπορεί να επιδεινωθούν με την πάροδο του χρόνου. Ορισμένοι παράγοντες κινδύνου για άνοια μπορεί να προληφθούν, ενώ άλλοι δεν μπορούν.

Οι παράγοντες κινδύνου που μπορούν να ελεγχθούν περιλαμβάνουν:

Κακή διατροφή και έλλειψη βιταμινών. Χρήση φαρμάκων που συμβάλλουν στην άνοια Διαταραγμένη λειτουργία του θυρεοειδούς, Καρδιαγγειακούς κινδύνους συμπεριλαμβανομένης της υψηλής χοληστερόλης, υψηλής αρτηριακής πίεσης και διαβήτη. Κάπνισμα, Χαμηλή φυσική δραστηριότητα, Κατανάλωση αλκοόλ, Τραύματα στο κεφάλι.

Τρόποι για να μειώσετε τον κίνδυνο άνοιας.

Καταναλώστε βιταμίνη D

Μελέτες έχουν δείξει μία συσχέτιση ανάμεσα στα χαμηλά επίπεδα της βιταμίνης D και της γνωστικής εξασθένησης, που οδηγεί σε συμπτώματα της άνοιας. Συμπληρώματα με βιταμίνη D μπορεί να βοηθήσουν στην προστασία του οργανισμού από τις διαδικασίες που οδηγούν στην άνοια και τη νόσο του Αλτσχάιμερ. Ο καλύτερος τρόπος για να πάρετε βιταμίνη D είναι μέσω της ηλιοθεραπείας, αλλά και η λήψη ενός συμπληρώματος μπορεί να βοηθήσει, αν δεν είστε σε θέση να λιαστείτε για πολλή ώρα. Το συμπλήρωμα βιταμινών είναι επίσης ωφέλιμο κατά τους χειμερινούς μήνες!

Προκαλέστε το μυαλό σας

Προκαλώντας το μυαλό σας σε τακτική βάση, έχει μερικά καταπληκτικά οφέλη! Μελέτες έχουν δείξει ότι η εκμάθηση ξένων γλωσσών καθυστερεί την έναρξη των συμπτωμάτων της άνοιας σχεδόν πέντε χρόνια, σε σύγκριση με ηλικιωμένους που μιλούν μόνο μία γλώσσα. Μια άλλη μελέτη διαπίστωσε ότι αν λύνετε σταυρόλεξα σε τακτική βάση μπορεί να καθυστερήσει την έναρξη της παρακμής της μνήμης κατά 2,5 χρόνια.

Μείνετε σωματικά δραστήριοι

Η καλή κυκλοφορία στην καρδιά και το σώμα σας σε τακτική βάση είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για την ενίσχυση του καρδιαγγειακού συστήματός σας. Η άσκηση είναι το καλύτερο προληπτικό φάρμακο για πολλά χρόνια προβλήματα υγείας. Περίπου 30 λεπτά την ημέρα μέτριας δραστηριότητας είναι αρκετή για να δείτε οφέλη στην υγεία σας.

Ελέγξτε την κατανάλωση του αλκοόλ

Μελέτες έχουν δείξει ότι όσοι πίνουν αλκοόλ έχουν υπερβολικά υψηλότερο κίνδυνο να αναπτύξουν άνοια, συγκριτικά με όσους δεν πίνουν καθόλου αλκοόλ ή καταναλώνουν μέτριες ποσότητες αλκοόλ. Ελέγχοντας την κατανάλωση του αλκοόλ μπορείτε να βοηθήσετε στην πρόληψη πολλών προβλημάτων υγείας, συμπεριλαμβανομένης της άνοιας.

Προστατέψτε τον εαυτό σας από τραυματισμούς στο κεφάλι.

Φορέστε κράνος όταν κάνετε ποδήλατο! Είναι κάτι απλό αλλά πολύ σημαντικό και μπορείτε να προστατεύσετε τον εγκέφαλό σας από σοβαρό τραυματισμό. Αν κάνετε οτιδήποτε άλλο που θα μπορούσε να αποβεί επικίνδυνο, όπως θαλάσσια σπορ ή σκι, φορέστε απαραίτητα κράνος.

Κοινωνικοποιηθείτε.

Η συχνή κοινωνικοποίηση μπορεί να σας βοηθήσει να προστατεύσετε τον εαυτό σας από τις αρνητικές επιπτώσεις της απομόνωσης. Ακόμα κι αν έχετε λίγους φίλους ή μέλη της οικογένειας, μιλώντας με άλλους σε τακτική βάση μπορεί να σας προστατεύσει από πολλές διαφορετικές ασθένειες, πνευματικές και σωματικές. Ακόμα καλύτερα κάντε μια βόλτα στη φύση για να γυμναστείτε παρέα με τους φίλους σας!

Καταναλώστε βιταμίνη Β.

Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β μπορεί να είναι ωφέλιμες στη μείωση των επιπέδων ενός μορίου που ονομάζεται ομοκυστεΐνη ή HC. Αυτό το μόριο είναι γνωστό ότι βλάπτει το αγγειακό σύστημα. Έχοντας ένα υψηλό επίπεδο μπορεί να συμβάλει στον κίνδυνο καρδιακής νόσου, εγκεφαλικού επεισοδίου και άλλων αγγειακών προβλημάτων. Λαμβάνοντας ένα σύμπλεγμα βιταμινών Β μπορεί να βοηθήσει στην προστασία του οργανισμού από την εξασθένηση των γνωστικών λειτουργιών που σχετίζονται με την ώριμη ηλικία.

Σταματήστε το κάπνισμα.

Το κάπνισμα μπορεί να βλάψει σχεδόν κάθε μέρος του σώματός σας, συμπεριλαμβανομένου του εγκεφάλου σας. Μελέτες έχουν δείξει ότι οι καπνιστές διατρέχουν κατά 45% υψηλότερο κίνδυνο να αναπτύξουν τη νόσο του Αλτσχάιμερ σε σύγκριση με τους μη καπνιστές, ακόμα και τους πρώην καπνιστές. Ακόμα κι αν είσαστε καπνιστής για όλη σας τη ζωή, η διακοπή του καπνίσματος μπορεί να κάνει τη διαφορά.

Παρακολουθήστε τις τιμές των εξετάσεών σας.

Παρακολουθείτε την αρτηριακή σας πίεση, τα επίπεδα της χοληστερόλης και του βάρους. Γνωρίζοντας τις τιμές σας μπορεί να σας βοηθήσει να εντοπίσετε ένα πρόβλημα νωρίτερα. Οι καρδιαγγειακές τιμές και οι τιμές του μεταβολισμού, είναι μερικές από τις πιο σημαντικές προβλέψεις της άνοιας! Κρατήστε το σώμα σας υγιές, προκειμένου να κρατήσει το μυαλό σας υγιές.

Μερικοί γιατροί πιστεύουν ότι η εκμάθηση νέων πραγμάτων βοηθά στη διατήρηση της υγείας του εγκεφάλου!

Πατσής  Δημήτρης .

 

http://www.dailytvrdio.gr

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο: