Αντιμετώπιση των παθήσεων του ανώτερου αναπνευστικού Συστήματος με Βότανακαι Τροφές που Ρίχνουν Φυσικά το Ζάχαρο

 

 

Α) Αντιμετώπιση των παθήσεων του ανώτερου αναπνευστικού Συστήματος με Βότανα

  1. ΒΟΤΑΝΑ ΜΕ ΜΑΛΑΚΤΙΚΗ ∆ΡΑΣΗ

Κύριο χαρακτηριστικό των φυτών αυτών είναι η µεγάλη περιεκτικότητα σε βλέννες

– Μολόχα (έγχυµα 3 g σε 200 ml νερό)

– Αλτέα (έγχυµα 2 g σε 200 ml νερό)

– Bήχιο (έγχυµα 2 g σε 200 ml νερό 2-3 φορές)

– Σαλέπι (αφέψηµα 2 g σε 200 ml νερό ή γάλα)

– Πεvτάνευρo ( έγχυµα 3 g σε νερό)

– Λιναρόσπoρoς (έγχυµα 3-4 g σε νερό)

2.ΒΟΤΑΝΑ ΜΕ ΒΛΕΝΝΟΛΥΤΙΚΗ ∆ΡΑΣΗ

– Ινουλα (αιθέριο έλαιο )  αφέψηµα 1 g σε 200 ml νερό 2-3 φορές την ηµέρα

– Γλυκόριζα :αφέψηµα 2 g σε 200 ml νερό 2-3 φορές την ηµέρα

– Ελίχρuσο (αιθέριο έλαιο):αφέψηµα 2 g σε 200 ml vερό2-3 φορές την ηµέρα)

– Βερµπάσκο :έγχυµα 2 g. σε 200 ml νερό

– Ιπεκακουάνα :έγχυµα 10 g σε 100 ml νερό 1 κουταλιά 3-4 φορές την ηµέρα

– Πoλύγαλα :έγχυµα 10 g σε 100 ml νερό 1 κουταλιά 3-4 φορές την ηµέρα

– Πρίµουλα :έγχυµα 2 g σε 200 ml νερό 3-4 φορές την ηµέρα

– Θυµάρι:έγχυµα 2 g σε 200 ml νερό 3-4 φορές την ηµέρα

-Γλυκάνισος:έγχυµα 3 g σε 200 ml νερό 3-4 φορές την ηµέρα

  1. ΒΟΤΑΝΑ ΜΕ ΑΝΤΙΦΛΕΓΜΟΝΩ∆Η ∆ΡΑΣΗ

– Φραγκοστάφυλο (Φλαβονοειδή)

– Ανανάς (βρωµελαϊνες – ένζυµο µε πρωτεολυτική δράση ικανό   να μειώνει τα οιδήματα)

– Γλυκόριζα (Γλυκυριζίνη)

– Βερµπάσκο (Ιριδοειδή – Φλαβονοειδή)

  1. ΒΑΛΣΑΜΑ ΚΑΙ ΑΙΘΕΡΙΑ ΕΛΑΙΑ

Τα βάλσαμα είναι κυρίως εστέρες οξέων του κινναµοµικού και του βενζοικού. Έχουν συνήθως όπως και τα αιθέρια έλαια αντισηπτικές και αποχρεμπτικές ιδιότητες και διευκολύνουν τις αναπνευστικές λειτουργίες.

Βάλσαμα και αιθέρια έλαια απορροφούνται από το δέρμα και τους βλεννογόνους και αποβάλλονται από τους πνεύμονες και τα νεφρά.

– Ευκάλυπτος

– Βάλσαμο του Περού

– Πεύκο

– Λεβάντα

– Κυπαρίσσι

– Μέντα

– Βενζόη

– Κανέλλα

– Νιαούλι

  1. ΒΟΤΑΝΑ ΜΕ ΒΡΟΓΧΟ∆ΙΑΣΤΑΛΤΙΚΗ ∆ΡΑΣΗ

– Τσάι Κεϋλάvnς (Θεοφυiλίvn)

–Μολόχα

  1. ΒΟΤΑΝΑ ΜΕ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ∆ΡΑΣΗ

–Παπαρούνα n υπνοφόρος (Κωδείνη)

  1. ΒΟΤΑΝΑ ΜΕ ΣΥΜΠΑΘΗΤΙΚΟΜΙΜΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΧΟΛΗΝΕΡΓΙΚΗ ∆ΡΑΣΗ

– Ισσωπος  (Αιθέριο έλαιο)

– Εφέδρα (Εφεδρίνη – Συµπαθητικοµιµιτικό)

– Μπελαντόνα  (Ιοσκιαµίνη – Αντιχοληνεργικό)

  1. ΒΟΤΑΝΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΕΦΙ∆ΡΩΣΗ

– Ζαµπούκος :Έγχυµα 3 g σε200 ml νερό. Πίνεται πολύ ζεστό

– Τίλιο

– Σημύδα

– Χαμομήλι

  1. ΒΟΤΑΝΑ ΜΕ ΑΝΤΙΠΥΡΕΤΙΚΗ ∆ΡΑΣΗ

– Ιτιά (Σαλικιλικά άλατα) :Αφέψημα 2-3 g σε νερό 2-3 φορές την ημέρα

  1. ΒΟΤΑΝΑ ΜΕ ΣΠΑΣΜΟΛΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΤΕΥΝΑΣΤΙΚΗ ∆ΡΑΣΗ

– Παπαρούνα των αγρών (Αλκαλοειδή, Ροϊδίνη, Ροϊγενίνη) :Έγχυμα 1g σε νερό 2-3 φορές την ημέρα

– Χαμομήλι αιθ.ελαιο  (Κελλίνη, Βισναγίνη)

– Γλυκάνισος

  1. ΒΟΤΑΝΑ ΜΕ ΑΝΟΣΟ∆ΙΕΓΕΡΤΙΚΗ ∆ΡΑΣΗ

– Εχινατσέα (Πoλυσακχαρίτες)

– Eλευθερόκοκκος (Σαπωνίνες)

ΣΥΝΤΑΓΕΣ

Α) ΣΥΝΑΧΙ – ΡΙΝΙΤΙ∆Α – ΙΓΜΟΡΙΤΙ∆Α – ΒΗΧΑΣ

1)Τσάι από μολόχα – βερµπάσκο – αλθαία – παπαρούνα σε ίσες ποσότητες. 5 g. από το μείγμα γίνονται έγχυμα σε 150 κ.ε. ζεστού νερού. Πίνετε µε μέλι κατά Βούληση.

2)Εισπνοές: Μίγμα αιθέριων ελαίων από ευκάλυπτο 4g – πεύκο 1 g- μέντα 2g -θυμάρι 2g – λεβάντα 2g

Κάνουμε εισπνοές βάζοντας σταγόνες από μείγμα σε δοχείο µε ζεστό νερό σε βαμβακερό μαντήλι.

Το ίδιο μείγμα αιθέριων ελαίων ενσωματώνεται σε βαζελίνη 2% και έχουμε αλοιφή για εντριβές στο στήθος και την πλάτη.

Είναι μια κλασική συνταγή που αφορά το σύστημα αυτί-μύτη- λαιμός.

3)Κάψουλες από αρπαγόφυτο ξηρό εκχύλισμα 500 mg και κανέλλα αιθέριο έλαιο 40 mg

Η αντιφλεγµονώδης δράση του αρπαγόφυτου συνδυάζεται µε την αντιµικροβιακή δράση της κανέλας.

4)Κάψουλες ξηρού εκχυλίσματος Ανανά 80 mg 3-4 φορές την ημέρα.

5)Μείγμα αιθέριων ελαίων σε ίσα µμέρη. Ευκάλυπτος – Κανέλλα – Μέντα Λαμβάνεται είτε υπό µμορφή κάψουλας είτε µέσα σε κάποιο µμαλακτικό τσάι (σαλέπι, Αλθαία, µολόχα). Στην κάψουλα, σαν έκδοχο, µπορούµε να χρησιμοποιήσουμε σκόνη γλυκόριζας. 1-3 σταγόνες αιθέριου ελαίου, 2-3 φορές την ημέρα.

Β) ΑΜΥΓ∆ΑΛΙΤΙ∆Α

1)Βάμμα από εχινατσέα  40 ml  αγριµόνιο 30 ml  πρόπολη 30ml,50-80 σταγόνες 3-4 φορές την ημέρα.

Στο συνδυασμό αυτό η εχινατσέα τονώνει την άμυνα του οργανισμού, το δε αγριµόνιο και πρόπολη παρέχουν αντιφλεγμονώδη και αντιβιοτική δράση.

2)Θυμάρι αιθέριο έλαιο 3% σε αλκοόλη,40 σταγόνες 3 φορές την ημέρα σε µισό ποτήρι νερό.

3)Γαργάρες µε έγχυμα από ίσα μέρηφασκόμηλο και αγριµόνιο

4)Κάψουλες ξηρού εκχυλίσματος Ανανά 80 mg 3 φορές την ηµέρα.

Γ) ΓΡΙΠΗ

1) Βάµµα εχινατσέας 50% – ελευθερόκοκκου 50%, 50 σταγόνες 3 φορές την ηµέρα

2) Βάµµα αγκινάρας 60 γρ, Θυμάρι αιθέριο έλαιο 1,5 γρ

3) α) Βάµµα ιππουρίδας 60 γρ και Βάµµα φραγκοστάφυλου 60 γρ

β) Κυπαρίσσι 1,5 γρ και Νιαούλι 2 γρ

25 σταγόνες από το α) και άλλες 2 σταγόνες από το β) κάνουν στον οργανισμό αποκάθαρση και παρέχουν µία γενική αντισηψία και αναπνευστική τόνωση.

4) Τσάι από ζαµπούκο 40 g. – τίλιο 40 g. – χαµοµήλι20 g.  Έγχυµα. Πίνεται ζεστό, κατά βούληση.

Δ) ΒΗΧΑΣ

1) Αλθαία 10 g,Γλυκόριζα 10g,  Ζαµπούκο 30g, Θυµάρι 30g,Ισσωπος 5g, Βήχιο  15g

Μία κουταλιά της σούπας για ένα ποτήρι ζεστό νερό. Πίνετε κατά βούληση, κατά προτίμηση µε μέλι.

2) Πρίµουλα ή πολύγαλα 20 g. Γλυκάνισος σπόρος 10 g. Μάραθος σπόρος 10 g. Βήχιο φυτό 10 g. 2 κουταλάκια του γλυκού σε ζεστό νερό για απόχρεψη.

Ε) ΛΑΡΥΓΓΙΤΙ∆Α – ΦΑΡΥΓΓΙΤΙ∆Α

1)Αλθαία – θυμάρι- γλυκόριζα σε ίσα µέρη  1 κουταλιά σούπας σε 200 µλ ζεστό νερό.

Πίνουμε 3-4 κούπες την ημέρα.

2) Αλθαία 30g – χαμομήλι 20g – τίλιο 10g – πορτοκαλανθός 10g  µάραθος 10g – φραγκοστάφυλο 20g

Έγχυμα 1 κουταλιά σούπας σε 200 ml ζεστό νερό πίνετε κατά βούληση.

3)Κάψουλες ξηρού εκχυλίσματος Ανανά 80 mg , 3 φορές την ημέρα.

ΣΤ)ΣΑΛΕΠΙ :Αφέψημα 1-5%. Διαλύεται σε κρύο νερό. Αν, ωστόσο, δεν διαλυθεί εύκολα στο νερό, εµβρέχουµε πρώτα ελαφρά µε λίγο οινόπνευμα η ακόμα καλύτερα µε βάµµα εχινατσεας και στη συνέχεια προσθέτουμε το νερό. Η συνταγή παραδοσιακά αρωματίζεται µε ρίζα ζιγγίβερης και κανέλας. Αντί νερού µπορούµε να χρησιμοποιήσουμε γάλα ή να εµπλouτiσoυµε το αφέψημα µε άλλες δρόγες, εκχυλίσματα ή αιθέρια έλαια.

Β) Τροφές που Ρίχνουν Φυσικά το Ζάχαρο

Η διατήρηση φυσιολογικού σωματικού βάρους παίζει καθοριστικό ρόλο στα άτομα με υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Η σωστή διατροφή βοηθά τόσο στη διατήρηση του ιδανικού βάρους, όσο και στην καλύτερη γλυκαιμική ρύθμιση.

Εκτός από τις τροφές που πρέπει να αποφεύγετε για να μην ανεβάζετε τα επίπεδα σακχάρου, υπάρχουν τροφές που μπορείτε να εντάξετε στην καθημερινότητά σας και θα σας βοηθήσουν να τα ρίξετε. Οι παρακάτω 6 τροφές πρέπει να συμπεριληφθούν στο καθημερινό σου διατροφολόγιο:

  1. Λιπαρά ψάρια

Τα λιπαρά ψάρια είναι μία από τις πιο υγιεινές τροφές στον πλανήτη για όλους τους ανθρώπους. Σολομός, σαρδέλες, ρέγκα, αντσούγιες και σκουμπρί είναι καλές πηγές ωμέγα-3 λιπαρών οξέων (EPA και DHA) που έχουν σημαντικά οφέλη για την υγεία της καρδιάς αλλά και του εγκεφάλου.

Τα λίπη αυτά είναι ιδιαίτερα σημαντικά για τους διαβητικούς, οι οποίοι έχουν αυξημένο κίνδυνο καρδιακής νόσου και εγκεφαλικού επεισοδίου. Τα ωμέγα-3 λιπαρά των ψαριών μειώνουν τους δείκτες της φλεγμονής και τα τριγλυκερίδια.

  1. Ξηροί καρποί

Όλα τα είδη ξηρών καρπών περιέχουν φυτικές ίνες και λίγους εύπεπτους υδατάνθρακες. Η τακτική κατανάλωση διαφορετικών ξηρών καρπών μπορεί να μειώσει τη φλεγμονή και το σάκχαρο του αίματος.

Σε μια μελέτη, τα άτομα με διαβήτη που περιέλαβαν 30 γραμμάρια καρύδια στην καθημερινή διατροφή τους για ένα χρόνο έχασαν βάρος και είδαν βελτιώσεις στη σύνθεση του σώματος, παρουσιάζοντας σημαντική μείωση των επιπέδων ινσουλίνης. Εντάξτε τους συστηματικά στη διατροφή σας σαν σνακ, προτιμήστε τους χωρίς αλάτι και βάλτε τους στη θέση άλλων σνακ, όπως γλυκά, κρουασάν, κράκερ κ.ο.κ. για καλύτερα αποτελέσματα.

  1. Κανέλα

Η κανέλα είναι ένα υπέροχο μπαχαρικό με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι μπορεί να μειώσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και την αντίσταση στην ινσουλίνη.

Αρκετές έρευνες έχουν δείξει ότι η κανέλα μπορεί να έχει επιδράσεις παρόμοιες με την ινσουλίνη και να βοηθήσει στη μείωση των επιπέδων του σακχάρου του αίματος. Συγκεκριμένα, σε γερμανική μελέτη βρέθηκε ότι όσοι έπαιρναν εκχύλισμα κανέλας μείωσαν τα επίπεδα σακχάρου του αίματος κατά 10,3% σε σχέση με τους υπόλοιπους. Πασπαλίστε λοιπόν την στην πρωινή σας βρώμη και χαρίστε της έξτρα άρωμα και οφέλη.

  1. Μπρόκολο

Το μπρόκολο είναι ένα από τα πλέον θρεπτικά λαχανικά. Μισό φλιτζάνι μαγειρεμένο μπρόκολο περιέχει μόνο 27 θερμίδες και 3 γραμμάρια εύπεπτων υδατανθράκων, μαζί με σημαντικά θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνη C και μαγνήσιο.

Μελέτες σε διαβητικούς έχουν δείξει ότι το μπρόκολο μπορεί να βοηθήσει να μειώσουν τα επίπεδα ινσουλίνης και να προστατεύσουν τα κύτταρα από τις βλαβερές ελεύθερες ρίζες που παράγονται κατά το μεταβολισμό.

  1. Βρώμη

Η βρώμη μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο των επιπέδων σακχάρου του αίματος, αρκεί να προτιμήσετε αυτή που δεν περιέχει ζάχαρη. Παρ’ όλο που είναι υδατάνθρακας, συγκαταλέγεται στους καλούς και λόγω του ότι είναι πλούσια σε διαλυτές φυτικές ίνες, χωνεύεται πιο δύσκολα και δεν αυξάνει το σάκχαρο του αίματος γρήγορα.

Συν τοις άλλοις, αποτελεί πηγή ενέργειας και βοηθάει στην απώλεια βάρους χάρη στις φυτικές της ίνες που κρατούν την πείνα μακριά για μεγαλύτερο διάστημα, βοηθώντας μας να κρατήσουμε σε έλεγχο και το βάρος μας, το οποίο επίσης παίζει ρόλο σε περιπτώσεις διαβήτη. Πέραν της βρώμης, η ολική άλεση εν γένει είναι μια πολύ καλή επιλογή για άτομα με διαβήτη και για όσους θέλουν να κρατήσουν το σάκχαρο χαμηλά.

  1. Ελληνικό γιαούρτι

Το ελληνικό γιαούρτι είναι μια πολύ καλή επιλογή για διαβητικούς. Έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα και μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, ίσως εν μέρει λόγω των προβιοτικών που περιέχει.

Περιέχει μόνο 6-8 γραμμάρια υδατάνθρακες ανά μερίδα, το οποίο είναι χαμηλότερο από ό, τι άλλα γιαούρτια. Είναι επίσης υψηλότερο σε πρωτεΐνη, η οποία προάγει κάπως την απώλεια βάρους ελέγχοντας την όρεξη.

Κλείνοντας, φαίνεται ότι υπάρχουν τρόποι ώστε μέσω της διατροφής οι επιρρεπείς στην εμφάνιση αυξημένου ζαχάρου να καθοδηγήσουν τον οργανισμό τους προς μια υγιή κατεύθυνση. Ωστόσο, πέραν των τροφίμων που θα ήταν καλό να εντάξετε στη διατροφή σας με το σκοπό αυτό, υπάρχει και η αντίστοιχη λίστα με αυτά που θα ήταν καλό να αποφύγετε. Ρίξτε μια ματιά σε αυτόν το σύνδεσμο, για να μάθετε ποια είναι εκείνα τα φαγητά που εκτοξεύουν το ζάχαρο στα ύψη!

 

 

Πατσής Δημήτρης

 

 

https://www.dailytvradio.gr

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο: